Budżet ślubny! Ah, na te słowa nie jednej osobie robi się słabo. Niektórzy łudzą się, że można się bez niego obejść. Nic bardziej mylnego. Dobry budżet to podstawa dobrej organizacji ślubu i wesela. Właśnie dlatego postanowiłam przygotować kilka zasad dotyczących dobrego budżetowania. Zrobię co w mojej mocy, aby przekazać Ci jak najwięcej swojej wiedzy, dzięki której stworzysz budżet ślubny w pełni pozwalający na zrealizowanie TEGO DNIA tak jak to sobie wymarzyliście.

Nie zakładaj

Kalkuluj dokładnie jakimi środkami dysponujecie. Nie możesz zakładać, że rodzice dołożą Wam 20% kwoty do organizacji, albo że na tym drugim koncie macie chyba uzbierane 15 000 zł.  Celowo podkreślam słowa, które nigdy nie powinny padać podczas tworzenia budżetu (jakiegokolwiek). Od dzisiaj nie istnieją dla Was słowa CHYBA, MOŻE, ZAKŁADAM… 

Kalkuluj dokładnie

Policz ile macie czasu do ślubu i jak dużo jesteście w stanie w tym czasie odłożyć pieniędzy. Zastanówcie się jaką kwotę z wypłaty / wypłat jesteście w stanie odkładać miesięcznie i pomnóżcie ją przez liczbę miesięcy ile zostało do ślubu. A teraz odejmijcie 10 – 15% tej kwoty – to tzw. margines błędu. Przy każdej wypłacie róbcie np. przelew na konto oszczędnościowe. Nie polecam trzymania tych pieniędzy w domu, chyba że w śwince skarbonce, którą faktycznie trzeba rozbić żeby wyciągnąć zawartość. 

Ustalaj priorytety

Ustalaj priorytety. Rozumiem, że są pewne elementy, których nie może zabraknąć podczas Waszego dnia. Jednak pamiętaj, że są też takie bez których świat się nie zawali. Stosuj wagi, co ma priorytet wysoki, a co średni, albo w ogóle niski. Pytaj bliskich co myślą, czy tak samo jak Ty uważają, że pokaz kuchni molekularnej podczas wesela jest konieczny. Nie bój się schodzić z wyobrażeń. Pamiętaj, obecnie największym trendem jest LESS IS MORE, i to też się tyczy ślubów 😉 

budżet ślubny

Pytaj

Zadawaj pytania! Jeśli dostaniesz wycenę od dostawców, a w niej będzie wpisane “kwiaty, białe, cięte majowe – cena” to zapytaj, jakie konkretne kwiaty i ile ich będzie. Musisz wiedzieć za co płacisz, więc pytaj o konkrety, np. niech fotograf wylistuje Ci wszystko co ma w ofercie. Istnieje szansa, że jest coś czego Ty w sumie nie potrzebujesz, a to by znacznie obniżyło koszt jego usługi. To samo tyczy się techniki na weselu – konsola, głośniki, te sprawy. Nie znasz się na tym? Nic nie szkodzi, niech wytłumaczą Ci łopatologicznie. Chodzi po prostu o to, że płacicie duże pieniądze i dobrze jakbyście wiedzieli za co konkretnie.

Lista zakupowa

Zakupy rób z listą. Jeśli postanowiliście zrobić dekoracje własnoręcznie to w momencie zakupów produktów zróbcie dokładną listę, czyli nożyczki, sznurek, 20 m juty, 18 sztuk kartek A3, klej, wstążki itd. Jeśli pójdziecie bez listy to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zacznie kupować masę innych rzeczy “bo kosztuje 5 zł, a może się przydać” , których realnie nie potrzebujecie a wydacie na nie pieniądze. 

Trzymaj się budżetu

Nie wydawaj pieniędzy, których nie masz! Nie możesz zakładać, że podczas wesela “zarobicie”, istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak nie będzie. Trzymaj się budżetu, wydawaj pieniądze tylko te, które realnie “masz na ręku” .

Nadal potrzebujesz pomocy? Umów się na konsultacje z wedding plannerem. Sprawdź moją ofertę i dowiedz się jak mogę Ci pomóc. KLIK